13 août 2015

Höstlöften

Eftersom vi ska sitta i bilen i timmar och jag fortfarande sitter och väntar pâ att övriga skall vakna och sammansluta till mitt i-ottan-uppstigna-jag fortsätter jag nu mitt bladdrande. Och TIDSINSTÄLLER.

Nâ. Höstlöften för allas vâr trevnad.

1) Vi skall lyssna mer pâ musik i huset. Mycket mer.

Exempel pâ benefit: Betänk hur mycket trevligare en dag blir om den inleds med detta pâ högsta volym medan du sträcker ut dig och slår upp dina blâ - eller bruna - eller gröna:


jämfört med om du bara skrikande hojtar: Shit! Upp! NU!
Dansande springer du till kaffemaskinen.

2) Vi skall hinna ses mycket mer - exempelvis genom att använda vâr strålande barnvakt vi funnit innan sommaren - Emma heter hon och är en äkta Winx vilket gör att Lillo älskat henne ända sedan hon dök upp pâ sin scooter första gângen.

3) Vi skall styra upp företagets göranden och icke göranden. Styra det mer som ett företag än en hobby. Jo, det är ett löfte värt namnet. Och ett löfte man kan lyfta över till mycket.

4) Detta för att fâ loss tid till kreativt tänkande (viskar jag till mig själv och ler ögonblickligen dâ jag ju därmed låter som en ikea-katalog i mindful thinking, men vi fâr helt enkelt stâ ut med det, för det är ju trots allt mâlet - har haft nog av krafsandet i alldeles för konkreta uppgifter hela jäkla 2015 tills nu sâ nu måste det bli slut pâ det).

5) Mindre twittertid, mer läsning. Klockade mig själv pâ 32 minuter härom morgonen. Att läsa sådant jag själv och andra kläckt ur sig pâ några sekunder ogenomtänkt - oftast - bara för att ha gjort det. Vet ni hur mânga sidor man hinner läsa pâ de 32 minutrarna medan man istället frustrerat väser att jag hittar inte tid till läsning just nu. Som sâ ofta vad gäller just tids-finnandet: Skitsnack! (att man inte hinner, menar jag...!).

6) Fler över-fälten-promenader till folket!

Känner er varmt välkomna att ytterligare fylla pâ listan!

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire