29 juin 2015

Kvällstankar - yogaskepsis - jazz och vallmoprydda vetefält.

1. Hemkommen frân Yoga-prova-pâ-seans.
Tänkte inledningsvis: Âtminstone verkar det inte flummigt.
Tänkte under tiden: Det här är inte för mig.
Tänkte alldeles innan slutet: Man fâr väl se pâ det som en avslappningsövning.
PRECIS DÂ: "Och sâ avslutar vi med en 7 tll 8 minuters avslappningsstund".
(...)

Tänkte: Nej, du kan inte resa dig och gâ nu. Men gud vad jag önskat att man kunnat.

(och jajaja, jag är fullt övertygad om att det gäller att hitta den lärare som ger dig något).

2. När jag for hem stod solen över de gyllene vetefälten som i en klyscha om fransk landsbygd - med coquelicots, vallmon, mellan axen - himlen kornblå och krona pâ verket tre luftballonger samt måne.
(Tänkte: this beats all Yoga!).

3. Detta låter ju intressant! Jhumpa Lahiri som Therese Eriksson skrev varmt om, som talade intelligent i Babel. Har alltså skrivit bok om flersprâkighet.

4. France Inter pâ hemväg. Frân Jazzfestivalen. Klicka er fram mot 21.04. Fy tusan vad bra! Nu måste jag själv finna ut vad det var - satte pâ mitt i en lât och Jiiz vilket sving.

5. Punkt fyra fick mig att minnas alla dessa stunder vi spelat Thelonius Monk j-ä-t-t-e-länge och j-ä-t-t-e-högt och hur längesedan det var nu. Mitt löfte till mig själv. From september när skutan är pâ rätt kurs igen, dâ jäklar. Mer Thelonius Monk.


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire