12 avr. 2015

Och för er som inte orkade klicka in pâ nedan länk eller tror er veta vad där finnes.

"När jag läser feministen Mats Söderlunds intressanta bok Göra män som bland annat handlar om att män måste börja våga gråta tänker jag att jag kanske är en man. Söderlund skriver om vikten för män att våga tala om och visa sina känslor. Varför är det så viktigt?"

(...)
"Söderlund skriver om den klassiska parmiddagen där kvinnorna pratar om känslor och männen pratar om jobbet och olika fritidsintressen. Men det är tydligen fel. För att få vara en riktig feminist ska man prata om hur man mår och gegga ner sig i någon känslosmörja. Och vill en man fortsätta med sin passion, Söderlund tar exemplet sportfiske, efter han fått barn sviker han sin kvinna.
Jag tycker att kvinnor som inte har ett intresse utanför hemmet borde peppas att skaffa sig ett, istället för tvinga männen att ge upp sina. Att män gråter i grupp gör ingen skillnad."

Ja just det, med risk för upprepning. Sa jag att jag älskar Linda Skugge?... 

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire