16 mars 2013

Swimming makes me happy.

Ja! Idag kan jag sätta pâ mig min nya t-shirt! säger hon, klockan är strax efter sju, mina ord om att t-shirten som igârkväll dök upp ur jag vet inte vilken gömma egentligen ju är en sân där sim-t-shirt man egentligen har när man badar och att den egentligen inte är ny och förmodligen för liten gâr henne förbi. Il est vraiment magnifique, verkligen magnifik, viskar hon, där hon snart sprätter runt i sin rosa t-shirt som spänner över hela överkroppen, sâ liten den är, och rosa, med "Swimming makes me happy" ur fiskens mun pâ bröstet. Samt balettskotofflor. Bästa vägen att fâ smâ barn att sätta pâ sig tofflor det är att göra dem i balettskoformat, det vet Monoprix som säljer dem i tre olika tygvarianter, dessa vita med smâ, smâ körsbär pâ.

Sen somnar jag om.

Och hon sprätter vidare.

Nu har jag vaknat. Och läst ikapp lite Bodil Malmsten, det är en av de där bloggarna jag läser ikapp pâ dâ och dâ för att ha mer att läsa just dâ och just denna morgon gör läsningen mig - upplyft? När hon är bra är hon bra, sâ är det ju bara.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire