6 mars 2013

PS. The Shields lov.

I övrigt gillar jag att Bodil Malmsten sjunger the Shields lov. Vâr tids Shakespear - oh, yes! Couldn't agree more.

(vi fâr bara hoppas att guldâldern för de lââânga och ultraintelligenta tv-serierna ej är över - men helt klart har den nutida romanen här ett hârt arbete: att försöka slâ intresset ett trettiotal timmar film kan skapa, detaljporträtten, skâdespelarens anlete i diverse situationer. Jomenvisst).

Sen gillar jag ocksâ Malmstens tjatande. Det var sâ hon fick Bolano översatt till svenska, tänker jag mig.

mvh,

en annan tjatande
(som inte kan lâta bli att uttrycka att hon avundas alla som har Bolano och the Shield olästa).

PS II. Mars som bloggmânad är härmed inledd.

2 commentaires:

  1. Efter allt ditt tjatande har jag köpt 2666 men än har jag inte läst den. Och the Shiels har jag inte sett ett enda avsnitt av. Dö inte av avund!

    RépondreSupprimer
  2. Nejmen, sâ glad jag blir! faktiskt. (Har tendens att tjata och det vet ju alla att det har 2 möjliga resultat - ett, det mest troliga, skapa motsatstänk och vill-upptäcka -själv-sâ-tack-men-nej-tack; tvâ, läsa). Sâ, jag kan ju inte lâta bli att dö lite alla fall.

    RépondreSupprimer