16 févr. 2013

Serenata



Toto Cutugno. XXX.

2 commentaires:

  1. Komplett med rumänsk textning, åttiotalskläder och halvtonshöjning på slutet!

    Kan inspirera till en hel uppsats men låt mig begränsa mig till twitterkort:
    - Varje mode har först varit fantastiskt, sedan blivit förfärligt och sedan blivit en källa till punktvis inspiration eller närmast helt och hållet anammats igen. Vi ser väl redan de här färgerna igen. Byxsnittet var bekvämt. Men frisyrerna...
    - Rumänskan. Ett latinskt språk i en annan värld. Går inte att förstå utifrån något av de andra latinska språken men att känna igen. Som isländska för en svensk.

    Jag har inte en aning om varför du valde just den här melodin, men det har förstås du!

    RépondreSupprimer
  2. Rumänskan blev bonusen, körsbäret pâ târtan, grädden pâ moset!
    Älskar, inser jag var gâng jag hör det, vad som här kallas italopop - och dâ är jag inte ens ett UNS ironisk - minner mig om allt som är gott hos en Moretti, exempelvis - och Toto Cugnato är en av dess prinsar. Blir verkligt glad och lättsint av detta.

    Just den här melodin var vad som spelades när jag skrev inlägget frân ett Florentinskt café. Men hans repertoar är oändlig (:-)).

    RépondreSupprimer