4 oct. 2012

Lika som bär

Men hörrni. Var gâng mitt öga faller pâ Alberto Giacometti, fotograferad av Herbert Matter i Paris, 1965, tänker jag oundvikligen pâ Max von Sydow. Visst?



I övrigt, lika som bär: Essies nagellack och Chanels nagellack; likvärdiga i sin vedervärdiga värdelöshet. (Hur kommer det sig att Essie lyckats finna sin plats bland alla miljoner nagellack?, kan man undra. Endast pga en extremt bred färgskala? Kvinnor, vi är korkade - jag anser mig korkad och anser därmed att alla andra som gâtt pâ det är korkade pga innehâllen information: vi behöver mao lite mutuell nagellacksupplysning. Jag börjar: Chanel har vackra färger, fina flaskor, men lack som inte hâller, är dessutom svindyra. Essie har ok färger, ok flaskor, jättemânga färger, finns absolut över allt - men hâller alltsâ inte ens en dag? Det gâr ju inte!).

Godmorgon!

2 commentaires:

  1. Jag älskar Giacometti.

    Och vad det gäller nagellack: jag har slutat med dyrlacken och köper bara Mavalas miniflaskor. 45 spänn flaskan, håller i alla fall i tre dagar. Och har massor av fina färger.

    RépondreSupprimer
  2. Jag med, Giacometti.
    Du har fö helt rätt - Mavalas miniflaskor är toppen! och har dessutom förmânen att man gör av med dem innan de torkat/förtjocknat (!).

    RépondreSupprimer