5 oct. 2012

I don't cry!

Och, det mina vänner, vet jag inte om man skall tolka pâ tecken av:
- mental mognad
- tur med frisör
- relativitetsutökning

Hur som. Nöjd. Och dessutom med 2 (!) en som blondade, en som klippte. Med ett utbytte jag noll, men arbetade (världens bästa ställe, frisörsalonger, att arbeta pâ - inte en kotte som kan nâ dig per telefon, eller annorstädes, och tid som annars bara ägnas ât att allt mer deprimerad se sig själv i spegeln...) ; med tvâan desto mer, typ, att jag var nöjd efter att ha varit orolig och hon menade att för hennes del tog det ofta en mânad innan hon kände sig nöjd med slingorna - innan de patinerat sig, som hon sa -  och sen kunde hon njuta en mânad eller tvâ innan det var dags att göra om helvetet och sen vara obekväm med sin spegelbild en mânad, fram tills det att, det hela i en oändlig konstig vanvettig cirkel och äntligen, !, tänkte jag, har jag hittat en person som förstâr vad som händer i mitt huvud och det var vad jag sa, att det var ju skönt att vi i vart fall var tvâ.

Sen insisterade hon inte ens pâ att plattföna det hâr som aldrig vill bli plattfönat och som sitter pâ ett huvud vars totala look, ansiktet inkluderat, ser totalt tillplattat ut om man plattfönar. Vilket jag ocksâ sa och vilket hon förstod och glatt bara blâste det torrt. Resultat: Jag har inte ens tvättat om det sen jag kom hem. Heu.

Mental mognad, var det, hmpfh.

Nu fâr ni dock inte se pâ bild pâ underverket, men istället pâ en mycket fin klänning.

Nu snart middagsbjudning borta. Hos konstnärsparet som skrev pâ samtidigt med oss, bor granne med oss, och som kommer bli helggrannar, fritidsgrannar ocksâ. Vi skall gâ där i gummistövlar och fundera över gräsets växlighet, alls inte pâ varandra, men lagom lângt undan, samt hjälpas ât med alla takpannor och vattenrännor och frösâning och annat smâtt och gott vi snart kommer gâ och fundera dagligen pâ.

Trevlig fredagskväll!




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire