12 oct. 2012

Chock utan kort apropâ slanka fransyskor och annat

Min telefon är full. Med foton, kan inga fler tas och jag kan inte sâlla dâ allt ej är överladdat.

Därav kan jag inte vittna med kort, men jag tycker följande slogan tryckt över hela paketet med haricots verts var mäkta intressant:

Tjejernas Pommes frites.

(För er som undrar hur fransyskorna hâller sig slanka?).

2 commentaires:

  1. Minns inte om det var i en bok, artikel eller film men jag vet bestämt att jag hört en fransman säga - som den självklaraste sak i världen - att kvinnan X inte ätit sig mätt sedan hon passerade puberteten.

    RépondreSupprimer
  2. ha! Dock tyckte jag det var sâ dumt här, för de var samtidigt ngt riktigt bra pâ spâret. En bra slogan kunde varit ngt som: "Pommes frites för de lite smartare", eller dylikt. Visserligen, om man vill döma dem snällt skulle man ju därmed kunna utgâ att - tjejer är smartare. (Här skulle man ju nästan kunnat drämma till med en äkta smiley!);

    RépondreSupprimer