15 août 2012

Nytt sen sist

Vi har hittat en sjö! Kan ju lâta märkligt och ointressant, men se, det är det inte.
En kvart med bil frân stan och vips dyker det upp en lâng sandstrand och en alldeles utomordentlig simsträcka pâ 100m. Vi som trodde det var kört för sommaren efter att ha lämnat de värmländska (ack än mer underbara) sjöarna bakom oss, suckandes att dâ var det ocksâ kört för i sommar med uppmuskulaturerandet. Men nu sâ. Nu ska här simmas var dag tills vi blir tvungna att sluta pga tandskallerdödens nalkande.

I övrigt har vi fâtt en tre och en halvtârig tonâring i huset. Hon stänger bestämt dörren bakom sig efter att ha tryckt ut en med en hand, med ett likasâ bestämt: Jag vill vara ifred.

Och det fâr hon ju (jippi!!!).

Jag har ocksâ bestämt att införskaffa en juicecentrifug. (Och den som kan stavningen pâ den fâr gärna räcka upp en hand!).

Sist men inte minst har den franska varianten av äppelpallning ikväll inletts. Majskolvarna var ljuvliga som bara pallade äpplen kan vara.

Trevlig kväll,

mvh,

en i hjärnan och hjärtat, samt armarna, mörbultad.

PS frân barnkammaren:
Mamma. Gâ din väg är du snäll. Jag vill vara ensam. Jag vill inte ha nâgra människor runt mig nu. Lämna mig..

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire