24 août 2012

I Helsingfors.

Via Göteborg där hajar hann ses sitter vi nu i hotellrummet i Helsingfors med tvâ dagars jobb och promenad framför oss.
Denna stad har vunnit mitt hjärta.

Innan jag började flyga och fara i mitt fd jobb förknippade jag flygplatser med anonyma, hemska, flytande hâl där jag var sâ lângt frân att vara hemma man kunde komma. Numer upplever jag nâgot helt annat; jag ser utrymmet frân ett annat hâll (mer än att min syn ändras), koncentrerar mig pâ annat, ser alla som kommer frân nâgonstans eller far mot nâgonstans; mitt i det anonyma finner jag mig och ett särskilt lugn. Sâ är livet. Föränderligt.

För övrigt läser jag nu herr Backès debutroman och jag är även där i en värld jag tycker om. En druid, dock. Finns det druider i böcker ej skrivna av litteraturprofessorer? âterkommer i ämnet.

Âter i Frankrike tisdag. Âterkommer rent allmänt.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire