3 juin 2012

Öppen frâga - Hur fâr man tag pâ följande film av Kjell Grede?

En dâres försvarstal med Ekman och Bibi Andersson i huvudrollerna.
Mycket intrigerande. Ha-lusten är total.

Nâgon som vet hur släcka den?

9 commentaires:

  1. Om du inte hittar den på Dvd, kontakta Svensk Filmdatabas. Jag är inte helinformerad - men kanske de har kopior att låna ut, ungefär som ett bibliotek. Eller kolla direkt med filmhus-folket på Gärdet. I Biblioteket där har de filmer att låna ut, har jag ett vagt minne av.... Ciao!

    RépondreSupprimer
  2. Tack för tips, hörrdu! Ska ta en tur bland DVD shipping-shopperna. Antar att svensk filmdatabas vore lite motsträviga att skicka utomlands...? men vem vet inte, som han sa, Lorrykillen. (Morgnar som denna vaknar sprâket rostigt).

    RépondreSupprimer
  3. Och, i och med det inser jag att det inte är en film men en av vâra berömda, svenska mini-tv-serier. Jäklars vad mycket bra film som gjorts för tv i vârt land - där har vi en STOR skillnad med levnadslandet där inget bra gjorts för den âdran; nâgot gott skall komma ur ett litet filmbudgetland, ocksâ. Och, om det intresserar nâgon annan sâ, nej, den verkar alltsa tyvärr ej gâ att fâ tag i.

    RépondreSupprimer
  4. Radio&TV-arkivet. Kanske du kan sitta av en sommardag där, i SVERIGE. Stort projekt...hum.
    Men jag satt där en gång med anledning av en artikel jag skulle skriva; de fixade en gammal osedd TVinspelning åt mig.

    RépondreSupprimer
  5. Trevligt!! Och dagens glada nyhet: Serien kommer i repris nu i juni!!

    RépondreSupprimer
  6. Bonne chance, eller vad ni säger där nere i Europa...

    RépondreSupprimer
  7. Jag vet inte om det är samma men jag vet att svt ska visa en dåres försvarstal med start någon gång i juni!

    RépondreSupprimer
  8. Och först NU såg jag att du redan hade upptäckt det själv. Nåväl!

    RépondreSupprimer
  9. Men tack i alla fall, Jessica! Och välkommen hit. Ser mycket fram emot denna - och vilken jag ju upptäckte tack vare programtips frân dig. Tycker diskussionen höll riktigt (ovanligt) hög nivâ vad gäller flertalet teman. Roligt.

    RépondreSupprimer