29 mai 2012

To make you look born beautiful

Det allra vackraste, att se ut som att vara född vacker?
Spegel, spegel, och sâ vidare.
Trompe-l'oeil, trompe tout, trompette.

Dagar som denna undrar jag vad jag är allergisk mot, vilket kryp som bitit mig, vacker är jag i vart fall inte efter endast tvâ timmars sömn pga onda, igensvullna hörselgângar och ögon; har ärligt inte haft sâ ont sedan förlossningen vilket inte vill säga lite mina vänner och nu önskar jag bli förlöst sâ snart mitt läkarbesök är över för inte ens mina förbättrade typ alvedontabletter med morfin dérivé bet pâ detta inatt och jag stâr inte riktigt ut vare sig med spegelbild eller molande smärta, jag hatar smärta, ge mig morfin!; ser mig själv sittandes, gnyendes, och lyssna pâ diverse personer tala Strindberg mitt i nattens hetta för att distrahera hjärnan frân det onda med tankestimulans; en lustig novell är vad det skulle kunna bli, men lustig var den inte, lustgas behövs nu, ja, omedelbart, detta kan ej fortlöpa.

Eller kanske ett nytt läppstift?

Hursom. Därav relativt lugn härinne. Därav relativt outhärdligt annorstädes. Âterkommer.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire