23 mai 2012

Men âh - länktips. En känslosmocka framât lunchtid.

Tack vare en ny kommentar till ett äldre inlägg, bägge inne hos Anders Sparring, läser jag det äldre inlägget och alla fina kommentarer. En känslosmocka framât lunchtid.

Utanförskapet. Potatishatet. Barndomen (inte alltid och endast idyll).

I urval:
"Att inte vara vuxen är en kränkning."
"Avvikandet från lärare, men inte minst från de jämnåriga. Jag menar alla jämnåriga. Inte en allierad. Man var som Luke Skywalker innan Obi van dyker upp. Ensam och utvald.
"Men när jag skriver att jag hatade potatis som barn så menar jag verkligen hatar".
"...och nu har vetenskapen kommit fram till att potatis är dåligt och krigslekar är bra. Barnets intiution - mänsklighetens nedärvda vishet".
 
Skulle kunna fortsätta tills jag utvalt allt. Sâ: Läs!

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire