4 avr. 2012

Uppdatering

Shit, vad vi bromsade. Tvärbromsade. Det blir inget Nangijalahörn för vâr del, inte denna gâng. Det kom en gubbe i vägen. En granngubbe och gudarna skall veta att jag i dessa dagar har nog av grannar sâ nu ska vi göra allvar i saken och om Nangijalahörn skall finnas sâ skall det jäklarimig uppsökas utan den minsta granne ât nâgot hâll.

Lite ledsamt var det dock, ledsamt som när en poetisk dröm gâr i kras pga att en moped utan ljuddämpare drar förbi, till exempel, men sânt gâr ju över (jag undrar hur mycket det kan vara hälsosamt att vara lagd som undertecknad, ni vet jätteuppspelt och sen jättenästandeprimerad över liknande, vi satt där och skrev pâ papper och kom ut och var som totalt avdomnade, bägge tvâ, det höll i sig nâgon timme och vi började sakta men säkert komma upp till ytan och till insikt, jag blir ibland mycket trött, även pâ reaktioner angâende granntanter, de skulle bara veta hur mycket det tar pâ mig, tär pâ mig, smâ diskussioner som de förmodligen glömmer inom nâgra blekröda sekunder mens jag gâr här och har dem i mig i nâgon vecka, dock skulle jag inte vilja vara annorlunda, nej oh nej).

Men det gör att allt ibland, som dessa dagar, känns sâ mycket när det kanske utifrân kan te sig som storm i ett vattenglas.

Med vänliga eftermiddagshälsningar,

Vattenglaset.

2 commentaires:

  1. Glaset är alltid fullt, ömsom vin, ömsom luft.

    Så trist det är när drömslotten rasar för att en av grundpelarna plötsligt inte finns i verkkligheten. Men jag tror du har min förmåga att snabbt drömma nytt...

    RépondreSupprimer
  2. Känner igen. Som jag sa till min vän i Lappland; ska jag bo här uppe är det ju ganska viktigt att det inte blir ur askan i elden, liksom...

    dvs helst ett hus på marken utan någon gube/guma/tonårskultare, vägg i vägg.
    Och - jag har också gått däruppe och irriterat mig på omogna fyrhjulingar som vådakör sönder marken, och skotrar som vådakör sönder tystnaden.

    MEN de grejerna är ett intet mot Stockholms tilltagande idiotsvada och våldsljud i alla ändar. Där kan vi tala om att bli "jättenästandeprimerad över liknande", dö!

    RépondreSupprimer