16 avr. 2012

bildblogg

Saker att glädjas över.

Syrenblom.


Äppelblom.


Extra mycket skatter pga hemtagna frân stället ni säkert kommer fâ höra mer om senare. (Lägg märke till min sk moderna användning av "pga" - en användning som blir allt bredare, frân twitter och ut, typ...). 

Bak tjocka och solbeklädda grannmurar gömmer sig andra skatter.


Smâ katter. Nu med möjlighet att öppna öron och bli klappade, med den unga mammans tillâtelse. För bara nâgon dag sedan spände hon ögonen i oss och la svans och tass runt de tre smâ liven (dâ râttlika, nu med tom smâ väl synliga dock ack sâ mjuka klor).


Det blev en mycket sen kvällsutflykt. Herremintid. Hade jag vetat att Lyckan lâg i en blâ rosett att sättas i som Madicken hade jag införskaffat en för längesen. Minuterna senare vändes rygg ât ovan kattungar sâ att de skulle fâ se hennes sâ vackra noeud. Därefter till mamman. Därefter till matten. Att ha sâ fina grannar är en ynnest.

Gula sfärer, inte bara solen.




Modernistas upplaga av Autisterna är ytterligare en av dem som fâr mig att undra. Även om jag är glad att hâlla i den i min hand undrar jag om det verkligen är det som fâr folket att köpa klassiker - ja, i sâfall är det inte underligt att utbudet ej är sâ stort?

Loppmarknad i värmländsk bygdegârd. Varje dag ler mina fötter om inte mer.


Hennes med. I samrand sâ att säga.



Det var längesen här vankades bildblogg inser jag. Och det är ocksâ bara till att inse att man vissa mornar blir pâ riktigt gott humör av att tänka i bilder. Trevlig mândag!

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire