26 mars 2012

Ni queueu ni tête

Vare sig svans eller huvud - eller liknar ingenting, som man säger.
Nedan inlägg. När man klipper och kortar blir det tillslut ingenting.
Men vad bidde det dâ?
Mirakel i mars? Utan miraklet. Fast vârmiraklet duger ju, det med.

Förresten har jag mirakel 2 i handen. Mitt körkort! Vi skrattade tillsammans, mannen och jag, pâ polishuset; mannen som klippte och klistrade ocksâ han, kortet pâ mig, stämplande, in i en liten plastifieringsmaskin med hälften och varsâgod. Frân och med januari skall tydligen ocksâ franska korten bli moderniserade. Jag skulle kanske mao väntat med att bli av med mitt tills dess, men sânt väljer man ju inte.

Je vous t'aime tous, som hon sa, Lillan, och gjorde en svepande hand mot undertecknad, pappan och barnflickan. Jag er dig älskar alla.

Trevlig mândag!

2 commentaires:

  1. Grattis! Det är skönt att ha - och att ha det gjort!

    RépondreSupprimer
  2. Tack, J! Och vet du - jag har det sen J-ättelänge tillbaka och resten är en lâng historia - när jag blev av med det (lyckades glömma pâ tâg här i somras) fick jag informationen att utlandssvenskar (EU) numer skall byta ut sitt svenska mot ett nytt i landet där det bor... men inget hade jag att byta med osv osv. MEN nu har jag det. Och, ja, äntligen!

    RépondreSupprimer