5 oct. 2011

En âterkomst! Camille!

För den som missat det: Camille kommer med nytt album. Vackraste franska rösten just nu och sedan länge?

L'Etourderie

Och även om september nu ligger bakom oss, här kommer en av hennes första som en fin pâminnelse.

2 commentaires:

  1. Jag älskar septembersången. Kul att det kommer ett nytt album men jag hoppas att sången du lagt ut här inte är representativ för helheten. Vid en första lyssning låter det som "Typisk fransk flicka med gitarr" och inte den halvgalna helkroppsmusikant Camille var i Music Hole. Jag såg henne live när den skivan nyss kommit ut och hon stampade, plaskade i baljor, slog sig i bröstkorgen och vände och vred på sin fantastiska röst till dess yttersta gränser i alla riktningar.

    RépondreSupprimer
  2. Dâ sâg vi henne ungefär samtidigt - jag sâg henne tvâ ggr sommaren och senhösten före Music Hole och dâ var det som du säger ytterst oefterhärmligt (för mig finns endast Björk som är lika mycket Hon hela vägen ut som Camille). Kanske, förhoppningsvis, (om resten av albumet liknar detta) behövs och rör det sig om en lugnare skiva för att bättre ta sats tills nästa (Music Hole tyckte jag var lite under de första tvâ albumens nivâ - inget jag tänkt pâ när jag lyssnat, kanske, men inser att jag helt enkelt inte alls lyssnat pâ det lika mycket. Vad tycker du?)

    RépondreSupprimer