23 sept. 2011

Vardagslyx.

Liten sover. Sover! Och det gör inte jag. Det gör inte jag! Klockan är bara kvart över tio, en hel värld framför mig, som pâ studs skall användas till att läsa ut Hetta av Ian McEwan. Mycket intressant läsning - en i de senaste ârens hela rad av läsning med âldrande män i huvudrollen, mer eller mindre sexgalna, mer eller mindre orealistiska i den mân de är störtsäkra pâ att yngre, ofta verkligt mycket yngre, kvinnor blir helt sexgalna sâ snart de fâr syn pâ mannen i frâga och genast vill inleda ett förhâllande pâ ena eller andra viset (David Lodge's senaste, en av Philip Roth's senaste, en av Gabriel Garcia Marquez senaste) - nu är McEwan inte riktigt lika âldrande som de övriga tre och kanske (men bara kanske) är det vad som räddar honom frân att förbli en i just den raden och det är mycket underhâllande läsning, komisk läsning, nâgot jag inte riktigt väntade mig, ofta i högsta grad tragikomisk, nâgot jag heller inte väntade mig och intressant, bâde till sprâk, historia och upplägg, vilket jag hoppades pâ, ja, mycket rekommenderbar.

Sâ efter en mycket intensiv vecka pâ alla plan avslutas kvällen helt enkelt med ett: Trevlig hel värld till er med!

2 commentaires:

  1. Trevlig läsning! (Det här fick mig att tänka på Woody Allens filmer som ofta är sådär komiska vad gäller hjältinnornas preferens för, ehm, Woodytypen).

    RépondreSupprimer
  2. Sant! Kunde definitivt bli manus till en kommande Woody Allen (jag sâg aldrig hans näst senaste, som väl behandlade just detta: den âldrande med den jätteunga, har den pâ DVD som bara väntar pâ rätt tillfälle...).
    Välkommen hit för övrigt, Hanna - och vilken snygg blogg du har!

    RépondreSupprimer