22 juil. 2011

Hade jag varit er.

Alltsâ de av er som bor i Sverige, skulle jag klickat här för att se hur filmatiseringen av Människor helt utan betydelse ter sig i kortfilmsformat .  Eller novellfilms-, för att lâta mer samtidig. (Visningen är tyvärr begränsad till Svea rike)

Note to self: Klicka där själv nästa vecka.
Note to self: Ibland rensar man sâ mycket att man ingenting hittar âter (dvs, läsanteckningarna angâende Människor helt utan betydelse av Johan Kling stâr tydligen ej längre att finna i denna blogg. Jag tyckte hursom om den).

6 commentaires:

  1. Jag gillade också Klings roman. Men du ska vara glad att du inte kan se filmatiseringen. Den var pinsamt dålig.

    RépondreSupprimer
  2. Har inte sett filmen, är ganska kräsen; men Darling lär ju ha varit bra. Enligt mina bästa vänner.

    RépondreSupprimer
  3. Ja - fast Darling var väl Kling själv? (här är det Gustav Skarsgârd bakom kameran - och manus).

    RépondreSupprimer