30 juin 2011

Midsommarnattens ljus är ljust

Midsommarnattens ljus är ljust
Ögonen öppnas och hindras
Alla vakna i ottans tid
Sömn? Den totalt förhindras

Ett helt gäng Européer pâ tredagars arbetsmöte i ett land uppe i norr.
Samtliga reste igârkväll hem med nattsvarta ringar under ögonen.
Inklusive undertecknad.

Man vänjer snabbt av sig med midvinterdagens mörker - men kroppen glömmer lika mycket av midsommarnatten!

3 commentaires:

  1. Javisst är det så vackert och så sömnlöst: jag sover också alltid sämre under sommaren, förr var det okej, men inte nu längre. Hoppas det vackra föll in i dig, dock!

    RépondreSupprimer
  2. Oja. Jag gillar det inget vidare, faktiskt. Skåning som jag är så är jag ovan vid så där ljusa nätter, brukar jag säga, men i morse vaknade jag halv fem på ett hotellrum vid Gatwick av att solen lyste rakt in, så där fick jag.

    Ta med dig en varm tröja för det är mycket kallare inomhus än du kan tänka dig brukar jag säga till folk som ska komma hit vintertid. Ta med dig ett svart skynke för det är mycket ljusare om nätterna än du kan tänka dig bör man säga till den som reser norrut sommartid.

    RépondreSupprimer
  3. Det vackra föll in i mig, tillsammans med ljuset. Ett svart skynke, haha. Faktum var att mânga europeiska kollegor tänkt pâ ögonmask. Inte jag.

    RépondreSupprimer