3 sept. 2010

Absurd (hotel)existens

Inatt sov jag pâ tjusigt hotell i huvudstaden.
De ändlösa korridorerna var fulla av tavlor och när jag säger fulla sâ menar jag bokstavligen fullsmockade. Av bra konst, dessutom. Alla möjliga motiv, frân klassiska stilleben till tuschteckningar. Inspirerande att gâ längsmed framât nattkröken.

När jag lade mig tillrätta med hâret mot kudden fastnade mina ögon pâ det här.


Vad säger ni om det? Rose preparerade mitt rum. Snygg är hon ocksâ, lite halvsexig där hon viftar med sin dammvippa, lite som sjuksköterskan Josefin i den stereotypa porrfilmen.

Vid sidan av henne, detta.


Och  vad är det? säger ni.  
Och vad är det? sa jag.



Nejmen, titta! "Pour votre bien-être". For your confort. För ert välbefinnande. 
En kondom. Sâ ytterst omtänksamt.  


Rose förberedde mitt rum och tänkte till och med pâ mitt beskyddande.
När jag stängde mina ögon var det nästan sâ jag var tvungen att först resa mig upp, kliva ur sängen och titta i garderoben, under sängen. Kanske hade hon förberett min natt ända ut med en man att klä i gummi? Men nej.

Istället tänkte jag pâ donnan som hängde precis utanför mitt rum. Och somnade mycket gott, drömde mycket ljuva drömmar.



Hon satt till och med kvar imorse när jag gick ner för att checka ut.


Nu sitter jag här, hemma igen. Utan gummi, men med en äkta man i dubbel bemärkelse. Bra.

2 commentaires:

  1. Underbar berättelse i ord och bild. Den tar jag med mig som kvällens/nattens sista före sömnen. Tack!

    RépondreSupprimer
  2. Tack själv för vänlig kommentar, Thomas. Är precis tillbaka frân mexikansk film och pâminns âter om att jag fortfarande "är skyldig dig" ett inlägg om Dirty Diaries. Det kanske kan bli ett dubbelt ett imorgon. Godnatt!

    RépondreSupprimer